پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183723
متقاضيان همچنان در انتظار دريافت وام
تاریخ انتشار : 1394/09/04 10:22:24
نمایش : 2189
با وجود گذشت بيش از يک ماه از اعلام وام ۶۰ ميليون توماني مسکن، هنوز خبري از ابلاغ به شعب بانک مسکن نيست و به نظر مي‌رسد که پرداخت اين وام با چالش مواجه شده، اين درحالي است که بخشي از متقاضيان بازار مسکن با اميدخانه دار شدن در انتظار ابلاغ اين وام هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آخرين روزهاي مهرماه امسال بود که شوراي پول و اعتبار با افزايش وام ۳۵ ميليون توماني مسکن به ۶۰ ميليون تومان موافقت کرد تا با افزايش قدرت خريد مردم، قدري به بازار سوت و کور مسکن، رونق بدهد. تسهيلاتي که از ديدگاه کارشناسان بازهم نمي‌تواند تاثيري را در کوتاه مدت بر بازار مسکن داشته باشد.

براساس اين مصوبه، اوراق وام ۶۰ ميليون توماني مسکن در فرابورس هم عرضه مي‌شود تا متقاضيان بدون سپرده گذاري هم بتوانند از اين وام استفاده کنند. به گفته علي چگني مديركل دفتر برنامه ريزي و اقتصاد مسكن، حساب ممتاز بانک مسکن در گذشته وام ۳۵ ميليون توماني خريد و ساخت و ۱۰ ميليون توماني جعاله در اختيار متقاضيان مي‌گذاشت که الان اين وام به رقم ۶۰ ميليون تومان براي تهران، ۵۰ ميليون تومان براي مراکز استان‌ها و ۴۰ ميليون تومان براي شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر افزايش يافته است.

اما با وجود گذشت بيش از يک ماه از اعلام اين وام، هنوز خبري از ابلاغ به شعب بانک مسکن نيست و به نظر مي‌رسد که پرداخت اين وام با چالش مواجه شده، اين درحالي است که بخشي از متقاضيان بازار مسکن با اميدخانه دار شدن در انتظار ابلاغ اين وام هستند.

مديرعامل بانک مسکن در اين رابطه اعلام کرد که بانک مسکن پيشنهاد داده به ازاي همه حساب‌هاي تعهدي، سپرده قانوني ۲ درصد شود تا بانک، خود اتکا بدون کسري منابع عمل کند. بانک مرکزي موافقت اوليه خود را با اين پيشنهاد اعلام کرده و بانک مسکن هم منتظر تصويب شوراي پول و اعتبار است.

در واقع با وجودي که وام ۶۰ ميليون توماني مسکن قدرت خريد مناسبي را در اختيار خانوارها قرار نمي دهد اما بازهم بخشي از جامعه که به دنبال خريد واحدهاي کوچک هستند، در انتظار ابلاغ اين وام به سرمي برند در حالي که به نظر مي رسد چالش پيش روي بانک مسکن، پرداخت اين تسهيلات را با مشکل مواجه کرده است.

شعب بانک مسکن هر روز با متقاضيان مواجه هستند که براي اطلاع از آخرين وضعيت وام ۶۰ ميليون توماني به بانک ها مراجعه مي‌کنند و در انتظار ابلاغ اين وام هستند.

کارمند يکي از شعب بانک مسکن در اين باره به مهر گفت: روزانه مراجعات مردمي را براي پيگيري وام ۶۰ ميليوني داريم و حتي برخي افراد هر روز به شعبه بانک مراجعه مي کنند اما هنوز ابلاغيه رسمي براي پرداخت اين وام نداشته ايم.

بنابراين بايد منتظر ماند و ديد که ابلاغ وام ۶۰ ميليون توماني مسکن با چه شرايطي انجام مي‌گيرد و آيا دست متقاضيان مسکن به اين وام مي‌رسد تا قدري بازار سوت و کور مسکن، رونق بگيرد.


مرجع : مهر
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html